Vergadering van 12 augustus 2025
Vaststellen concept agenda
- B&W-besluitenlijst 01.07.25
- Beantwoording art. 39 vragen inzake gegevens uit Basisregistratie Personen fractie ZW 14
- Beslissing op bezwaar Eindhovenseweg 44a
- Interbestuurlijk Toezicht (IBT): toezichtoordeel Omgevingsrecht gemeente Waalre 2025 definitief
- Raadsinformatiebrief Stand van Zaken Rekenkameraanbevelingen
- Zorg in Onderwijstijd
Besluitenlijst
Vaststellen concept agenda
De agenda is vastgesteld.
B&W-besluitenlijst 01.07.25
Voorgesteld besluit:
Vaststellen verslag van de vorige vergadering.
Besluit: Akkoord
Beantwoording art. 39 vragen inzake gegevens uit Basisregistratie Personen fractie ZW 14
Voorgesteld besluit:
In te stemmen met de brief met beantwoording van de vragen die door Fractie ZW14 gesteld zijn
Besluit: Akkoord
Beslissing op bezwaar Eindhovenseweg 44a
Voorgesteld besluit:
Uw college wordt geadviseerd om in lijn met het advies van de commissie bezwaarschriften:
- het bezwaarschrift met zaaknummer 970354 ontvankelijk te verklaren;
- het bezwaarschrift met zaaknummer 970354 ongegrond te verklaren;
- in te stemmen met de bijgevoegde beslissing op bezwaar; en
- het verzoek om een vergoeding van de proceskosten af te wijzen.
Besluit: Akkoord
Interbestuurlijk Toezicht (IBT): toezichtoordeel Omgevingsrecht gemeente Waalre 2025 definitief
Voorgesteld besluit:
- Kennis te nemen van het toezichtoordeel Omgevingsrecht 2025 van provincie Noord-Brabant.
- In te stemmen met bijgaande RIB om daarmee de raad te informeren over het toezichtoordeel Omgevingsrecht gemeente Waalre 2025.
Besluit: Akkoord
Raadsinformatiebrief Stand van Zaken Rekenkameraanbevelingen
Voorgesteld besluit:
- Het versturen van de raadsinformatiebrief naar de gemeenteraad.
- Het versturen van de toelichting stand van zaken als bijlage van de raadsinformatiebrief
Besluit: Akkoord
Zorg in Onderwijstijd
Voorgesteld besluit:
- Jeugdhulp in speciaal onderwijs, voortgezet speciaal onderwijs en speciaal basisonderwijs in Zuidoost-Brabant structureel collectief te bekostigen en hiervoor een gezamenlijk inkooptraject te starten.
- Het eindadvies collectieve bekostiging van Zorg in Onderwijstijd hiervoor vast te stellen en daarmee de onderdelen:
- Essentiele uitgangspunten en randvoorwaarden
- De nieuwe bekostigingsgrondslag
- Financiering en referentiebedragen
- Implementatiefase
- De samenwerkingsovereenkomst “collectieve bekostiging Zorg in Onderwijstijd” te verlengen voor een periode van één jaar.
- Uit begrotingspost Jeugdhulp ambulant regionaal - Maatwerkvoorzieningen ZIN een budget van € 57.750 te reserveren voor schooljaar 2026-2027, gebaseerd op een bedrag van €750 per leerling per schooljaar en dit structureel op te nemen in de begroting.
- Aan Inkoop en het projectteam namens Een 10 voor de Jeugd de bestuurlijke opdracht mee te geven dat de inkoop van Zorg in Onderwijstijd zo kostenefficiënt mogelijk ingericht moet gaan worden – rekening houdend met de urgentie voor en opgave van gemeenten om de komende jaren kostenbesparingen te realiseren. En dat daarnaast als onderdeel van de monitor van de werkwijze en financiering nadrukkelijk de voor gemeente noodzakelijke financiële effecten – waaronder kostenbesparingen op verschillende domeinen – gevolgd en in beeld gebracht worden.
- De programmamanager van Een 10 voor de Jeugd mandaat te verlenen om de inkoopstrategie Zorg in Onderwijstijd te ondertekenen
Besluit: Akkoord