Vergadering van 20 februari 2024

Geplaatst op donderdag 7 maart 2024

B&W-besluitenlijst 06-02-2024

Het Aanwijzingsbesluit toezichthouders in het kader van het bestuurlijk toezicht op de prostitutiebranche in Brabant Zuidoost vast te stellen.

BIZ subsidie 2024 Waalre den Hof

1. Kennis te nemen van de begroting 2024 van de Stichting BIZ Waalre Den Hof met daarin opgenomen activiteiten.
  2. Voor het jaar 2024 een voorschot BIZ-subsidie van € 31.400,- aan de Stichting BIZ Waalre Den Hof te verlenen.

Managementletter 2023 met uitwerking van de aanbevelingen

1. Kennis te nemen van de managementletter 2023 (bijlage 1);
  2. Kennis te nemen van de uitwerking van de aanbevelingen (bijlage 2);

Samenwerkingsovereenkomst (SOK) regionale mobiliteit MRE 2024 - 2030

1. Kennis te nemen van de Samenwerkingsovereenkomst regionale mobiliteit MRE 2024–2030 en daarover de in dit voorstel opgenomen zienswijze, inclusief de opmerkingen in de concept SOK, voor 28 februari a.s. bij het MRE in te dienen.
  2. In te stemmen met bijgevoegde Raadsinformatiebrief (RIB) aan de raad over de Samenwerkingsovereenkomst regionale mobiliteit MRE 2024-2030 en de zienswijze van het college hierover.

Samenwerkingsovereenkomst Uitvoering Urgentie 2024-2027

1. Instemmen met de Samenwerkingsovereenkomst Uitvoering Urgentie 2024-2027;
  2. Wethouder S. van de Goor-Gelens te mandateren om de Samenwerkingsovereenkomst Uitvoering Urgentie 2024-2027 namens de gemeente te ondertekenen.

Subsidieverordening voor verbetering van de reclame-uitingen op gevels in het dorpshart Aalst

1. De ‘Subsidieverordening voor de verbetering van reclame-uitingen op gevels in het dorpshart Aalst’ vast te stellen.
  2. De teammanagers (tactisch leidinggevende II) te mandateren voor het verlenen, het vaststellen en het verstrekken van subsidies voor gevelverbetering in het dorpshart Aalst conform de Subsidieverordening.

Uitvoeren taken Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen (Wga)

1. In te stemmen met de offerte van LEVgroep voor uitvoering taken Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen.
  2. Voor 2024 € 6.584,25 te betalen uit de algemene middelen van het gemeentefonds post onvoorzien en het restant € 1.500 uit de begrotingspost 2024.
  3. Voor 2025 in de kadernota € 0,92 per inwoner te reserveren voor uitvoering taken Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen

Besluit: akkoord

Prestatiesubsidie Stichting Waalres Museum

Voor 1 jaar een prestatiesubsidie te verlenen van € 10.000 volgens de bijgevoegde prestatieovereenkomst 2024.