Aangepaste openingstijden gemeente door Coronavirus

Geplaatst op zaterdag 21 maart 2020

Door het Coronavirus (COVID-19) heeft het gemeentehuis vanaf maandag 23 maart a.s. aangepaste openingstijden. Alleen de afspraken die écht noodzakelijk zijn gaan door. De gemeente volgt met dit besluit de richtlijnen van de Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken (NVVB).

Vanaf maandag 23 maart geldt:

De balie burgerzaken is open op:

  • maandag van 08.30 tot 12.30 uur
  • woensdag van 08.30 tot 12.30 uur
  • donderdag van 16.00 tot 19.30 uur

Afspraken kunnen uitsluitend telefonisch gemaakt worden (040-2282500) en alleen voor aanvragen die écht nodig zijn. Dit zijn:

  • Aangiften burgerlijke stand (bijvoorbeeld aangifte overlijden, aangifte geboorte of erkenning ongeboren vrucht)
  • Aanvraag verklaring omtrent gedrag
  • Vernieuwing van documenten (zoals paspoort, rijbewijs etc) die vóór 1 juni a.s. verlopen
  • Aangifte verhuizing (alléén als digitaal aangifte doen niet mogelijk is)

U kunt niet vrij binnenlopen, ook niet voor het afhalen van documenten. Dit kan alleen na een telefonisch gemaakte afspraak. Wat digitaal kan, regelt de gemeente digitaal.

Er mag één persoon per afspraak komen (met uitzondering van de verplichte toestemming).

Meer nieuws

Nieuwsarchief

Bekijk oudere nieuwsberichten in het webarchief. Via de kalender aan de linkerkant kunt u een andere datum bekijken.