Met uw stempas brengt u uw stem uit tijdens de Tweede Kamerverkiezing op 15 maart 2017.

U krijgt uw stempas op 23 februari 2017 thuisgestuurd. De kandidatenlijst ontvangt u op 2 maart 2017. U kunt in elk stembureau binnen de gemeente uw stem uitbrengen. Om te kunnen stemmen, moet u uw stempas en een identiteitsbewijs meenemen.

Alleen stemmen met eigen stempas

U kunt uw stem alleen uitbrengen met uw eigen stempas, zonder stempas kunt u niet stemmen. Op een stembureau kunt u geen vervangende stempas krijgen.

Stempas kwijt?

Kiesgerechtigden ontvangen hun stempas van de burgemeester van de gemeente, waar ze op 30 januari 2017 zijn ingeschreven in de Basisregistratie personen (BRP).
Raakt u daarna uw stempas kwijt, dan kunt u tot 14 maart 2017, 12.00 uur een vervangende stempas aanvragen. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Tijdens openingstijden kunt u uw vervangende stempas aanvragen bij de afdeling burgerzaken in het gemeentehuis.